In ultimul timp este tot mai la moda sa fim ba vegetarieni, ba lacto vegetarieni, ba raw vegani iar toata lumea isi da cu parerea dand sfaturi pe aceasta tema. Insa as vrea sa revenim putin cu picioarele pe pamant. Cat la suta dintre noi chiar fac asta? Cati reusesc sa renunte la un fast-food, la prajitura mamei, la o inghetata racoritoare pe o terasa vara?Hmm.. nu cred ca foarte multi.

Niciodata nu am fost de acord cu reprimarea atat a sentimentelor, cat si a placerilor noastre de zi cu zi.

Nu sunt de acord cu dietele si desi credeam ca nu se mai intampla asta oamenii inca tin diete “minune” gasite pe internet. Oameni buni, niciodata nu va functiona aceasta dieta gasita pe internet sau una data de nutritionist si imprumutata de la un prieten. Daca totusi vreti sa mergeti la nutritionist rugati l sa va dea niste reguli de neincalcat si niste idei de mese sanatoase si nu o dieta care la un moment dat se va termina si va veti reintoarce la obiceiurile care v-au ingrasat.

Cu ce sunt insa de acord este cu integrarea unor obiceiuri sanatoase in rutina noastra zilnica si cu o oarecare limita in consumarea alimentelor care sunt daunatoare.

Personal, am incercat tot felul de diete, inclusiv una prescrisa de un nutritionist insa fara un rezultat mai vizibil decat crearea unor obiceiuri sanatoase care au devenit parte din viata mea.

Am sa va enumar, hmm nu le vom numi reguli ci actiuni benefice prin prisma carora ne vom simti bine atat fizic cat si psihic:

  1. Apa

Clasica sintagma pe care o auzim peste tot chiar este adevarata si nu cred ca este cineva care face exceptie de la regula. Apa face mai mult decat sa potoleasca setea si sa regleze temperatura corpului. Apa pastreaza umede tesuturile corpului. Cand ochii, nasul si gura devin uscate, o persoana trebuie sa se hidrateze si pentru a pastra un nivel optim de umiditate in aceste zone sensibile.

Apa transporta oxigen, nutrienti, hormoni si alte substante biologice in anumite parti ale corpului si sustine eliminarea toxinelor, a celulelor moarte, deseurilor etc. Sa nu mai spun ca ajuta la pierderea in greutate si acestea sunt extrem de putine din benefiile bautului apei intr-o cantitate de peste 2l pe zi. Va va ajuta daca beti din sticle de jumatate de litru. Puteti bea doua sticle in prima parte a zilei iar restul in a doua.

  2. Mananca 3 mese pe zi

Are rost sa mai spun ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei? Orice preferati, musli, paine prajita, omleta, nu ratati micul dejun. Mancati o masa bogata in nutrienti care sa va mentina energici cat este ziua e lunga. Veti vedea diferenta!

Am auzit nenumarate persoane care spun ca sar peste cina in cazut in care depasesc celebra ora 7. Trebuie sa intelegem odata pentru totdeauna ca infometarea este un lucru negatiiiiv!!! De un corp nevitaminizat, nehidradat, intr-un cuvant nehranit corespunzator se lipesc toate bolile. Asigura-te ca este o masa  nutritiva si cu putine calorii, un alt secret este sa evitam alimente grase, dulciurile sau asocierile de genul cartofi-carne, orez-carne, sau painea.

  3. Stabileste-ti o cheat-day

La inceput odata pe saptamana, apoi la doua si definitiv in final o data pe luna, o cheat-day este intotdeauna bine venita! Nu este sanatos sa traim fara placerile vietii, mancarea este una dintre cele mai mari. In general, este vorba de un cheat-meal insa eu prefer toata ziua), sa stim o treaba.

  4. Evitati zaharul si produsele de patiserie

Inlocuiti in ceai sau cafea in cazul in care le pereferati dulci cu o lingurita de miere, nu zaharina deoarece este cancerigena. Personal, iubesc produsele de patiserie insa mi-am dat seama ca fac foarte mult rau, ingrasa si imi provoaca probleme stomacale.

  5. Singurul NU

Singurul NU categoric il spun oricarui fel de suc din comert! Nu cred ca exista nimic mai otravitor pe care sa il consumam. Consumul zilnic a 330 ml bauturi carbogazoase se traduce prin cresterea in greutate cu 500 g intr-o singura luna. Multe marci de racoritoare folosesc ca indulcitor fructoza, un derivat cu efecte devastatoare asupra inimii, intre altele. Acestea sunt doar cateva exemple, aa uitasem fetelor, provoaca celulita, destul de rapid si stim cu toate cat de greu scapam de ea.

  6. Sfantul sport

Sa fim seriosi, toti spunem ca nu avem timp si toti stim ca nu este adevarat. OK, am inteles, poate unii nu au timp pentru mersul la sala dar aveti idee cate programe de aerobic super tari sunt pe youtube?? Poti face miscare in comfortul casei tale cel putin o jumatate de ora pe zi fara probleme. Si cand este cald, recomand alergatul in parc, de preferat dimineata devreme sau seara tarziu sa nu ne lovim de babutele nervoase sau copiii lasati sa zburde nesupraveghiati.

Asadar, sunt niste pasi simpli pe care eu ii urmez cu sfintenie si nu am absolut nici o problema cu greutatea, nu imi reprim poftele si ma simt excelent fizic si psihic.

Give it a shot!

healthy-lifeimagesfbqal17yyogaca7d54809225587bf2cc5d89e2eb01f4200_s

Advertisements